הבהרה בטוחה – מה זה אומר?

 

מדע היופי מתקדם בצעדי ענק, יד ביד עם כימיה מדויקת וחדשנות אין סופית. בזכותו, בין השאר, נשים רבות יכולות ליהנות מגוון השיער המדויק שהן חולמות עליו ואם הן חפצות, גם לקבל גוון בהיר הרבה יותר ממה שהטבע נתן להן – או בעגה המקצועית: לבצע תהליך הבהרת שיער. אך על אף שהדבר אפשרי כבר עשורים רבים, לא תמיד נשים מודעות לסיכונים הכרוכים בתהליך ולנזק שעשוי להיגרם לשערה במקרה של הבהרה לא מקצועית – נזק שפעמים רבות אפשר לתקן רק באמצעות שיקום שיער מסיבי. אם אתן חולמות על שיער בהיר יותר אך גם בריא ונעים למגע ככל שניתן – שימו לב שמעצב השיער שלכן שומר על הכללים הבאים. הנה כל השלבים בדרך להבהרה בטוחה:

השלב הראשון: מאבחנים את השערה

לפני שמבצעים את המעבר בין שיער כהה לבהיר, חשוב להבין מול איזה שיער אנחנו "מתמודדים". מה טיב השערה? כמה היא בריאה? כמה היא חזקה? האם נעשו בשיער הבהרות קודם? האם השיער טבעי או צבוע? בהתאם לממצאים, נבחר את חומר ההבהרה המתאים ביותר עבור השיער.

חשוב מאוד – אל תתפשרו על חומר ההבהרה

בשוק קיימים מגוון רחב של חומרי הדברה – הבהרה ללא אמוניה, שמן הבהרה, קרם חמצן, מי חמצן ועוד. חשוב להבין כי הן התוצאה הסופית והן בריאות השיער נקבעות על פי חומר ההבהרה בו נעשה שימוש. הדרך הטובה ביותר לשמור על השערה היא לעשות שימוש בחומרי הבהרה איכותיים, כאלה שלא גורמים נזק מיותר לשיער. כיום, כל מספרה בתל אביב שמכבדת את עצמה, מחזיקה אך ורק בחומרים עם תווי תקן ומוניטין של של שנים.

השלב השני: מבהירים!

את ההבהרה נערוך על שיער יבש לחלוטין, ללא חומרי טיפוח לשיער. ראשית, נחלק את השיער לארבעה חלקים שווים ונאגוד כל קבוצת שיער באמצעות קליפס. כעת, אנו מוכנים להתחיל במלאכת ההבהרה, הנעשית מלמעלה כלפי מטה ומלמטה כלפי מעלה – לכל אורך השערה ולכל אורך קבוצת השיער. יש לעשות שימוש בכמות נדיבה של חומר, ולהקפיד שהחומר לא יהיה קרוב לשורש.

השלב השלישי: עוטפים וממתינים

כדי לאפשר לחומר לעבוד באופן המיטבי, חשוב להקפיד על עטיפת קווצות השיער בנייר כסף כדי לשמור על חום השיער ולהאיץ את הפעילות הכימית. כעת נמתין עד 40 דקות, במהלכן נבדוק מפעם לפעם את רמת הספיגה של החומר, וניתן לחומר הכימי לפעול את פעולתו.

השלב הרביעי: השורשים

לאחר שהתקבל גוון אחיד, נכין קערת הבהרה נוספת לטובת שורשי השיער ונמתין עד חצי שעה.

השלב החמישי: חפיפה וייבוש

החומר סיים לפעול את פעולתו המבורכת והאופנתית, וכעת הגיעה העת לשטוף אותו בעדינות בכיור החפיפה עם מים פושרים. את קצוות השיער בלבד, ולא את הקרקפת מפאת הרגישות, נחפוף בשמפו. לאחר מכן נייבש את השיער בעזרת פן ונבדוק את גוון השיער שהתקבל על מנת להתאים לו שטיפה מתאימה לקבלת גוון אחיד. בנוסף, רצוי לעשות שימוש בתכשירי שיער מתאימים – מסכה, אמפולות או תכשירים לשיער רגיש, על מנת לשמור על השערה ולהגן עליה לאחר הטיפול הכימי.

 

גלילה לראש העמוד