גוונים לשיער – אילו טכניקות צביעה יש?

 

כשאנחנו צובעים את השיער בגוון אחד, אנחנו חייבים לחדש את השורשים  כשהם גדלים. בניגוד לכך, כשבוחרים בגוונים – אין בכך צורך. גוונים לשיער הם לא רק נוחים יותר לתחזוק, הם גם מקנים לשיער מראה טבעי יותר ואופנתי ללא ספק. אז אילו טכניקות צביעה יש לגוונים? וכיצד תדעו במה לבחור? רגע לפני שאתם בוחרים מספרה בתל אביב, בדרום, בצפון או אפילו בניו יורק שתגשים לכם את החלום היפהפה – הנה מידע שכדאי לדעת.

אומברה

מרגע בו נכנסה שיטת הצביעה הזו לחיינו – היא שינתה את כללי המשחק מהקצה אל הקצה. אומברה היא שיטת צביעה ייחודית שמטרתה היא אחת – לשמור על גוונים טבעיים ולא מתאמצים. בשימוש באומברה, נשמור על שורש שיער כהה באופן יחסי לקצוות הבהירים. על אף שאין בכך חוקים נוקשים למדי, חשוב להקפיד על גיוון הדרגתי המתחיל משורש כהה, ממשיך בגוון בהיר מעט יותר ומסתיים בקצוות בהירות מאוד בהשוואה לשורש. מרגע בו נכנס האומברה לאופנה, הוא כבש בסערה את עולם האופנה והשתלט גם על בימות הוליווד המכובדות – ג'ניפר אניסטון, שרה ג'סיקה פרקר וג'ניפר לופז הן אחדות מאייקוני האופנה שבחרו לאמץ את הלוק, ואם אתם רוצים ליהנות ממנו בעצמכם – חשוב מאוד לעשות זאת באופן מקצועי, כדי שהתוצאה באמת תיראה טבעית ולא מתאמצת.

בליאז'

שיטת צביעה נוספת שהפכה לפופולריות במיוחד היא הבליאז', שעשתה את כל הדרך לארצנו הקטנה מצרפת הרחוקה – וכבשה את עולם האופנה ברגע. בצרפתית משמעות המילה באליאז' (Balayage) היא "טאטוא" או "צביעה". זוהי טכניקת צביעה המתמקדת במריחת צבע חופשית ו'פרועה', בה משמשים בערבוביה שני גוונים מובילים. השילוב הרך והטבעי יוצר מראה יפהפה ולא מתאמץ, ועומד בניגוד מוחלט לשיטות הצביעה המסורתיות העושות שימוש בנייר כסף, כובע או כל אמצעי אחר. בטכניקה הזו נניח את הצבע באמצעות הידיים, ועל אף שיש שני גוונים שולטים, אפשר לשלב יותר מ-90 אפשרויות צבע למשחק ושילוב גוונים ממשפחות צבע שונות. אין ספק שלא מדובר בטכניקת גוונים בשיער סימטרית, אך בכך טמון כל היופי – שיטה תלת מימדית מלאת עומק שאינה דורשת תחזוקה שוטפת, ובמראה נהדר!

שיטות נוספות:

  1. נייר כסף – הכי קלאסי, הכי מוכר והכי פופולרי. מלפפים את נייר הכסף עם הצבע סביב השערה, ממתינים, והכימיה עושה את השאר!
  2. כובע עם חורים – ימיו של הכובע המפורסם כבר חלפו ותור הזהב שלו נותר הרחק מאחור, אך זו עדיין שיטה קיימת. למעשה, מדובר בכובע עם חורים דרכו מוציאים קבוצות שיער ואותן צובעים. הוא נחשב לפחות נוח לעבודה וגם מעט מכאיב.
  3. מסרק – באמצעות המסרק ניתן ליצור גוונים פתוחים וטבעיים
  4. ניירות משי – טכניקת שימוש הדומה לניירות כסף, אך במקום נייר כסף האוגר בתוכו את החומרים כולם, ניירות המשי חשופים לאוויר ולכן גם נחשבים לנוחים יותר לעבודה

כמובן שבכל השיטות, הדבר החשוב ביותר הוא התאמה נכונה של הטכניקה לסוג השיעור ולמאפיינים של כל לקוחה.

 

גלילה לראש העמוד