מהי החלקה אורגנית ואיך היא מתבצעת?

טיפולים להחלקת השיער הם בין הטיפולים הכי מבוקשים היום, כאשר מספרות בתל אביב מציעות כמה שיטות שונות כדי לעשות את זה. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, והחוכמה היא להבין מה המטרה של כל שיטה ומה הכי מתאים לשיער ולאורח החיים שלך.

מהי החלקה אורגנית?

למרות השוני בין השיטות השונות להחליק את השיער יש ביניהן מאפיין אחד זהה – כולן מתבססות על דרך שמשפיעה על צורת השיער ועל הקשרים הכימיים שקיימים בו באופן טבעי.

התהליך של החלקה אורגנית כולל כמה שלבים, כאשר בשלב הראשון מורחים את החומרים הרצויים על השיער עצמו ולא על הקרקפת. לחומרים האלו יש מאפיין חומצי שמשפיע על הקשרים הכימיים של השערה ולכן אין צורך להשתמש בחומרים אגרסיביים יותר. גם החלקת קראטין פועלת על אותו עיקרון של השפעה מינימלית על השערה כדי לקבל את המראה החלק.

כדי שההחלקה האורגנית תהיה יעילה צריך להמתין עם חומרי ההחלקה על השיער לפרק זמן של כשעה, זה קצת משתנה בין מספרות בתל אביב ותלוי מאוד בנוסחה הספציפית שבה משתמשים וגם באופי של השיער עצמו. בשלב השני שוטפים היטב את השיער ומשלימים את הפעולה בעזרת ייבוש וחימום של השיער כדי לקבע אותו בצורה הישרה. התוצאה שמקבלים היא שיער חלק, רך ומבריק.

החלקה אורגנית או החלקת קראטין – מה עדיף?

מאחר ואלו שתי שיטות חדשניות ופחות אגרסיביות, הרבה פעמים מגיעות אלינו לקוחות שמתלבטות בין שתיהן. ההבדל המשמעותי הוא שהחלקה אורגנית מחזיקה לפרק זמן ארוך מאוד, ובדרך כלל צריך לחדש אותה רק כאשר השיער צומח. לעומת זאת החלקת קראטין פועלת בעיקר על החלק החיצוני של השערות, ולכן היא לא החלקה קבועה וצריך לחדש אותה אחת לכמה שבועות או חודשים.

אין כאן נוסחת קסם כדי להחליט מה מתאים לכל אחת, אלא יותר מהכול זה תלוי במה שאת אוהבת ומעדיפה. אם את מעוניינת בהחלקה קבועה או לא, אם את רוצה שהשיער יהיה "חלק מקלות" או שאולי את דווקא רוצה החלקה עדינה יותר ולא אכפת לך שהיא תשתנה קצת לאורך הזמן.

איך לשמור על השיער לאחר ההחלקה?

גם כאשר משתמשים בשיטות חדשניות להחלקה של השיער חשוב לזכור שהן עדיין משפיעות על המבנה שלו, ולכן חשוב להקפיד לעשות אותן רק אצל מספרות בתל אביב שבאמת מתמחות בכך ויש להן ניסיון. לפני שבכלל מתחילים לעבוד צריך לאבחן את מצב השיער, ואם הוא פגום וחלש מאוד – לשקול טיפולי שיקום לפני כן.

בריאות השיער לאחר ההחלקה תלויה מאוד בשגרת הטיפוח ובאורח החיים שלך. מומלץ מאוד לחפוף את השיער עם שמפו שאינו מכיל מלחים, ואם תייבשי את השיער בעזרת פן כדי לעבוד עם טמפרטורה נמוכה יחסית ולפרקי זמן קצרים. וכמובן כדאי להימנע מחשיפה ממושכת לשמש, שהיא מסוכנת גם לעור וגם לשיער.

גלילה לראש העמוד