סוגי החלקות שיער ומה ההבדלים ביניהם?

החלקות השיער השונות כבשו את חיינו בסערה, כשהן מציעות שלל סוגים, תרכובות ושמות שונים ומשונים, שהמטרה המשותפת שלהן היא אחת: להפוך את השיער שלנו לחלק, בעל מראה בריא ועשיר. מספיק לשוטט ברחבי מספרות בתל אביב כדי להבין שההחלקות לא הולכות לאף מקום, להיפך – הן רק הולכות ומשתכללות. אז אם אתן שוקלות להחליק את שיערכן אך לא יודעות מהן סוגי ההחלקות השונות ומה ההבדלים ביניהן – הנה מדריך קצר וממוקד.

החלקה האורגנית

החלקה אורגנית נחשבת למאוד בריאה לשיער, זאת מאחר והיא מבוססת על חומרים טבעיים, ללא חומרים כימיים כלל. התרכובת הבריאה החודרת אל השערה מכילה חומצת שומן, חומצת אמינו, שמן ארגן, שמן דקל, חלבונים, תמציות קקאו וחומרים נוספים שמטרתם היא לשקם את השערה ולהעניק לה הזנה וגמישות.

החלקה אורגנית מתאימה לכל סוגי השיער – בין אם השיער שלכן נפוח, גלי, מקורזל מאוד, דק, עבה וגם אם הוא פגום כתוצאה מהחלקות קודמות או טיפולים כימיים אחרים בשיער כגון צביעה או הבהרה. הקומפלקס המעולה ממנו מורכבת הפורמולה חודר אל תוך השערה, פועל את פעולתו הטובה ומחזיר את הגמישות והברק לשיער – וממש מבריא אותו!

הסוד הגדול הטמון בסוג ההחלקה הזה, בשונה מהחלקות אחרות (החלקה יפנית, ברזילאית וכהנה וכהנה…), הוא בכך שהפורמולה מגמישה את השערה הקיימת ולא מפרקת בה את הקשרים הטבעיים ולכן לא פוגעת בשיער. חשוב להבין שבהחלקות שיער המערבות בתוכן מרכיבים כימיים, התהליך כולל גם את פתיחת השיער – מה שעשוי לגרום לפגמים בשיער, שיער שבור ולטווח הארוך – מראה לא בריא.

החלקת קראטין

החלקת קראטין אינה כוללת תהליך כימי, ולכן נחשבת להרבה יותר בריאה לשיער. הפורמולה הייחודית עוטפת את השערה ומאפשרת לעצב אותה מחדש באמצעות מכשור חימום, והיא מתאימה גם לנשים שעברו החלקה יפנית או שיש להן שיער צבוע.

תהליך ההחלקה מאוד פשוט, והוא דומה מאוד לצביעת שיער. החומר הפעיל נמרח בקפידה על כל חלקי השיער ומשאירים אותו כחצי שעה (עד שעה). לאחר מכן שוטפים את החומר במים ומחליקים את השערות באופן מדוקדק ביותר.

החלקה יפנית

החלקה יפנית נקראת כך על שם ממציאי הפורמולה המקורית – היפנים. בבסיס השיטה עומדת תרכובת שתפקידה הוא לפתוח את הקשרים הכימיים של הקרטין וליצור מבנה שערה חדש.

תהליך ההחלקה היפנית נחשב לממושך באופן יחסי, והוא כולל בתוכו שלושה שלבים עיקריים. בשלב הראשון מורחים את כל חלקי השיער בתרכובת ההחלקה, לאחר מכן מחליקים את השיער באמצעות מכשיר חשמלי חם ולבסוף מורחים חומר נוסף, שתפקידו "לאטום" את הפורמולה.

ההחלקה היפנית מיועדת בעיקר לבעלות שיער עבה ובריא – אך לא רק. אם אתן בוחרות ללכת על סוג ההחלקה הזה – אל תתפשרו: אתן חייבות לגשת אל איש מקצוע סופר מיומן, שידע להתאים את החומר לסוג השיער ולמרוח אותו באופן מדויק.

גלילה לראש העמוד