מה זה שיקום שיער?

 

אנחנו נולדים עם שיער בריא, חף מכימיקלים, פגעי מזג האוויר והזמן. למעשה השורשים שלנו הם כמו "דף חלק". אך ככל שחולפות השנים – המצב משתנה. מדוע זה קורה? מהם הנזקים שחווה השיער ומהו שיקום שיער? מומחי השיער של קובי ואלי בורוכוב עושים לכם סדר.

השלב הראשון: להבין את מצב השיער

כדי להבין כיצד לטפל, חשוב להבין ראשית מה המצב הנוכחי. כשנכיר את השיער שלנו היטב, נבין מה קרה לו ומדוע הוא לא בריא – נבין גם כיצד ניתן לשפר את מצבו. ראשית, נבין כיצד נראית שערה בריאה. לשערה יש מעטפת אטומה וקשיחה המגנה עליה. כשהיא בריאה, היא מעניקה לשיער מראה מבריק ולוכדת בהצלחה שומן ולחות הנצרכים להזנה ולגמישות של השיער.

כיצד "מתנהג" שיער יבש?

כשהשיער שלנו בא במגע עם חומרים כימיים או חווה שינויי טמפרטורה קיצוניים – מעטפת ההגנה נפתחת והשיער מאבד את השומן והלחות החיוניים. כשהשיער נחשף לשמש באופן מוגזם, כשהשיער עובר ייבוש מסיבי בעזרת פן לאורך זמן ועל שיער לח או כשהשיער עובר צביעות חורות ונשנות, התוצאה היא אחת: שיער יבש הסובל מנזקים ברמות שונות.

מהו שיקום שיער?

אין קסם שיכול לתקן את השיער ולהחזירו למצב ההתחלתי, אך בהחלט יש מה לעשות כדי למזער נזקים וליהנות משיער בריא הרבה יותר.

  1. טיפול ביתי

השלב הראשון כרוך בשימוש קבוע בתכשירי טיפוח קוסמטיים המזינים את השיער במינרלים, חלבונים וליפידים.

  1. טיפול מקצועי

מעצבי שיער מומחים ידעו להמליץ לכם על טיפולי פרוטאין המותאמים לשיער שלך, ומטרתם היא להשיב לשיער את הקרטין והליפידים שאיבד. הטיפול הוא טיפול מקצועי ולא מומלץ לעשות אותו לבד בבית – רק מומחי שיער ידעו להתאים עבורכם את המינון הטוב ביותר והמתאים ביותר לשיער שלך, ידעו להימנע מטיפול ארוך מדי שיגרום נזק לשיער ויבינו בדיוק כיצד השיער שלכם יגיב באופן הטוב ביותר לטיפול. את התוצאות ניתן לראות כבר אחרי הטיפול הראשון, אך אם השיער שרוף מאוד – הטיפולים יצטרכו להיות תכופים יותר (ממוצע של פעמיים בשבוע) ולקחת יותר זמן – עד שלושה חודשים.

מעל הכל: הקפידו על טיפול מניעתי

שיקום שיער הוא תהליך חשוב שנועד "להציל" את השערה – אך הוא לא מחליף טיפול מניעתי. כדי שלא להיקלע למצב בו השיער שרוף ונטול ברק בשנית, הקפידו על הזנה מיטבית לשיער, ברמה היומיומית. ראשית, הימנעו בשימוש תכוף במכשירים "חמים" (מסלסלים, מחליקים ומייבשי שיער) וכשאתם עושים זאת – עשו זאת בחכמה והקטינו את מידת המגע למינימום. בנוסף, הימנעו מצביעת השיער למשך תקופה מסוימת, כדי לתת לו הקלה ולסייע לו להבריא ולבסוף – הקפידו לקצוץ את הקצוות השרופים מדי חודש, כך השיער הגדל יהיה בריא, נעים למגע, חי ומלא הרבה יותר.

שיקום שיער הוא תהליך המצריך סבלנות, יד מקצועית והתמדה – למרות שאין קסם בכל הנוגע לסוגיה זו, אתם יכולים להיות בטוחים שאם תקפידו על שלושת הדברים הללו תוכלו ליהנות ממראה שיער בריא ונעים לאורך זמן

גלילה לראש העמוד