הדרך לחפוף בצורה שתשמור על השיער שלך

 

בלי  שנשים לב אנו נוהגים לחפוף את השיער שלנו עד פעמיים בשבוע לכל הפחות, ולעתים אף נעשה שימוש במסכה על מנת להזין אותו בחומרים חשובים. ממש כמו פעולת צחצוח שיניים או מקלחת יומיומית, חפיפה של השער שלנו היא סוג של פעולה ריטואלית, שאנחנו לא ממש משקיעים בה מחשבה, כשלמעשה יש צורך.  

יחד עם זאת חשוב לדעת שחפיפה נכונה מטרתה לנקות את השיער ואת הקרקפת מכל השומן והלכלוך שהצטבר. במקרים של שיקום שיער, למשל אם השער עבר טיפולים שונים ואיכותו נהרסה, יש חשיבות גדולה לאיכות החפיפה, על מנת שיוענקו לו חזרה כל הרכיבים שהוא זקוק להם.

איך לטפל נכון בשיער ובקרקפת?

ככלל, חפיפת השיער תתבצע באמצעות עיסוי של שמפו ייחודי ומזין על הקרקפת עצמה ומשיחה שלו על השיער עצמו. את המרכך, הקונדישינר שנוהגים לשים לאחר השמפו, מומלץ לעסות בעיקר על השיער ולא סמוך לקרקפת. בנוסף, מומלץ להכיר בצורת הטיפול שמתאימים לכל סוג שיער, להלן טיפים לחפיפה בהתאם לכל סוגי השיער:

במידה והשיער שמנוני יהיה מומלץ להקציף את השמפו על השיער בזמן שהוא יבש, לאחר מכן יש לשטוף את השיער במים ורק לאחר מכן לחפוף שוב.  

מומלץ לחפוף רק על הקצוות – מרכך שיער יש למרוח רק באזור הקצוות על ידי עיסוי קל של כריות האצבע על גבי הקרקפת.

מומלץ לחפוף עם מים פושרים, לא חמים מדי ולא קרים מדי, זאת כדי לא לפגוע בשכבת הקרקפת עצמה.

במידה ונוהגים לייבש את השיער על ידי מכשיר הפן, מומלץ לשטוף את השיער במים קרים מאוד כדי למנוע את החשמל הסטטי, לאחר מכן רצוי למרוח את השיער בסרום מטפח ואיכותי, מה שיעניק לשיער את המגע הנעים.

עיסוי קרקפת – גם את עיסוי הקרקפת בזמן שחופפים את הראש, מומלץ לעשות אחת לשבוע כדי להמריץ את הדם באזור, פעולה זו תסייע לפתוח את הקשרים של השיער ותנקה תאים מתים, כך השיער יראה הרבה יותר מבריק ובריא.

המלצה לשיער צבוע תהיה, לעשות שימוש בעיקר במוצרים שמתאימים לשיעור צבוע, זאת על מנת שהצבע מהשיער לא ידהה, ולאחר מכן יהיה מומלץ לעשות שימוש במסכה, שהיא תחליף טוב יותר למרכך.

ידוע כי שיער בלונדיני נוטה יותר ליובש, לכן חשוב לחפוף את השיער עם תכשיר ייעודי לשיער בלונדיני.

לסיום נמליץ שעל מנת לשמור על שיער מטופח ובריא ולדעת מתי כדאי לחפוף ובאילו תכשירים, מומלץ ללכת למספרה או לכל מקום שמתמחה בעיצוב שיער בתל אביב ובכל מקום אחר בו אתם מתגוררים, על מנת לקבל טיפים והנחיות מקצועיות מאיש מקצוע שזה תחום התמחותו שיזהה את סוג השיער שלכם וידע להעניק לכם את הפתרונות הטובים ביותר.

גלילה לראש העמוד