מה ניתן לעשות נגד קשקשים בשיער?

קשקשים. די בהזכרת המילה השנואה הזו כדי לגרום לנו לגירוד קל בין קווצות השיער שלנו, ורצון עז עוד יותר לחתום את השיער במטפחת צבעונית שתעלים כל זכר לפתיתים הלבנים והלא רצויים. אם אתם סובלים מקשקשים – אתם וודאי מזדהים עם התחושות הללו. אין ספק, מדובר באחת התופעות נטולות האסתטיקה החמורות שקיימות, הנגרמת, בין השאר, ממצבי מתח, אקלים יבש, בעיות עור, תזונה לא נכונה ולעתים גם משימוש בתכשירי שיער לא נכונים. רגע לפני שאתם פונים לעזרת ספר בתל אביב או בכל עיר אחרת ומבצעים שיקום שיער   מסיבי – הנה שלושה דברים שתוכלו לעשות כדי להעלים את הקשקשים הסוררים. 

הקפידו על תזונה מאוזנת

על פי הרפואה הסינית, העור שלנו מתפקד על תקן 'ריאה שלישית'. זהו השטח הגדול ביותר בגוף האדם שבא במגע ישיר עם האוויר – ומאחר ואחד מתפקידי העור הוא לנקות רעלים מהגוף, הרי שפגיעה במנגנון זה עלולה לגרום לפגיעה גם בעור – בין היתר, בקרקפת. לכן, מומחים ממליצים להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת, מה שישפיע באופן ישיר על בריאות העור והקרקפת. ראשית, בחנו מהם הרגלי התזונה שלכם ולאחר מכן בדקו האם היא עלולה להיות מזיקה. בין השאר, אומרים המומחים, מומלץ להימנע מסוכרים, מוצרי חלב, מוצרים מעובדים וג'אנק פוד למיניהם, קמח לבן, גבינות שמנות, פיצוחים, אוכל מטוגן, אלכוהול ועוד. מנגד, מומלץ מאוד לצרוך מאכלים עשירים בסיבים תזונתיים, אומגה 3, כורכום וכן ויטמין E, כמו גם דגנים מלאים, קיווי, תפוז, ירקות כתומים ומוצרים נוספים המכילים נוגדי חמצון, דוגמת דגים.

עשו שימוש בשמפו טבעי

שמפו שאינו מכיל מלחים ופרבאנים מומלץ מאוד לאלו מכם הסובלים מקשקשים. לפני שאתם פונים לעשות שיקום שיער יקר – שנו את הרגלי החפיפה שלכם והקפידו להעשיר את השיער והקרקפת בחומרים שעושים לו טוב. לצד שמפו טבעי, מומלץ להוסיף מספר טיפות משמנים רפואיים, כמו שמן עץ התה ושמן לבנדר, הידועים כמרגיעים את הקרקפת. 

צרו מסיכות ביתיות לשיער

התשובה לטרדות רפואיות נמצאת, פעמים רבות, ברפואה הטבעית. כחלק מה'מלחמה' בקשקשים, תוכלו גם לרקוח בקלות מסיכות ביתיות, המבוססות על שמנים מסוגים שונים בתוספת 3-5 טיפות של שמן אתרי. את המסכה מומלץ להשאיר על הראש במשך שעה ולאחר מכן לחפוף (בשמפו טבעי, כן? ? ).

כך למשל, תוכלו לרקוח לגמרי בעצמכם מסכת אומגה, המבוססת על שמן אומגה 3 בשילוב עם מספר טיפות הדס, מסכת רוזמרין המבוססת על שלוש טיפות רוזמרין בלבד בתוספת שמן פשתן, מסכת שמן זית המבוססת על שמן זית טהור בכבישה קרה בתוספת מספר טיפות שמן הדס, מסכת דבש המבוססת על שילוב בין דבש (4 כפיות) ולימון (סחיטה קלה) וכן מסכת שמן שקדים, הנחשב לבעל יכולת חדירה מהירה לעור, בתוספת שמן קלנדולה, הדס או נרולי.  

 

גלילה לראש העמוד