מהי החלקה צרפתית?

אם התעניינתם אי פעם בהחלקות שיער – המילים "החלקה צרפתית" וודאי עברו דרך אוזניכם לא אחת. מהי אותה החלקת שיער מסתורית? האם היא החלקה אורגנית ? מדוע היא נקראת כך ומה חייבים לקחת בחשבון אם בוחרים בה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים בגרסה הצרפתית להחלקות שיער.

מקור השם

השם המסתורי והשיקי, שתדעו, מקורו פשוט ביצרנים של חומרי ההחלקה – לוריאל, המייצרים את מוצריהם בצרפת. זהו פשוט צעד שיווקי חכם, שנועד לא רק להבדיל את ההחלקה הזו מיתר החלקות השיער – אלא גם לעורר את הצרכן הפוטנציאלי להבין במה מדובר ולהסיר את המיסתורין סביב השם האירופאי והמעניין.

איך זה עובד?

החומר חודר אל השערה ומשנה את המבנה הפנימי שלה – משיער מתולתל או גלי לשיער חלק. בסוף התהליך השיער בריא מאוד, נעים למגע, חלק כמו משי ויפהפה!

יש לי פסים – האם מומלץ לעשות החלקה צרפתית?

שיער שעבר טיפול כימי כלשהו, צבע או צביעת פסים, הוא עדין ושביר יותר – ולכן נמליץ שלא לעשות החלקה צרפתית על פסים, אלא במקרה שהם עדינים מאוד או בגווני חום ולא בלונד. הסיבה לכך היא שכל קווצת שיער שעברה טיפול כימי מתבהרת באופן דרמטי בעקבות ההחלקה – והתוצאה עשויה להיות לא אסתטית כלל.

למי לא כדאי לעשות החלקה צרפתית?

שיער שעבר הבהרה, שיער עם פסים או פסים בהירים במיוחד, שיער הסובל מנשירה משמעותית עשוי לא לשרוד את ההחלקה והדבר עשוי להחמיר את המצב וכן במקרים בהם השיער פגום במיוחד. במקרים אלו, ההחלקה עשויה רק להרוס את השיער.

עשיתי החלקה צרפתית – איך לשמור עליה?

בעיקרון, אפשר להתנהג לגמרי כרגיל – להשתמש בשמפו טבעי ורגיל, ללכת לבריכה ולים ולחפוף באותה תדירות. עם זאת, כדאי מאוד להשתמש במסיכה מקצועית, לפחות פעם בשבוע. תפקידה של המסיכה היא לשמור על השיער המוחלק ולהגן עליו. כעת, השיער ה'חדש' מתפקד ממש כמו שיער טבעי לכל דבר, הרי משמעותו של הטיפול היא שהחלקנו את השיער עצמו ושינינו את מבנה השערה לחלוטין. עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.

חשוב לדעת ששיער שעבר החלקה אסור לעבור סלסול, אסור לעבור הבהרה ואסור להעביר אותו שום פעולה כימית משמעותית. מותר, כמובן, לצבוע את השיער לאחר מכן, אך חשוב לעשות זאת לאחר שיעבור מעט זמן ולא בסמוך. השיער כעת עדין ויפה – שמרו עליו. עם זאת, מותר להשתמש במחליק לשיער או בייביליס ביתי לתלתלים. מומלץ שלא לעבור את ה-180 מעלות, רק במקרים דחופים. אחרת השיער עלול להיפגם. 

איך מחדשים החלקה צרפתית?

אם השיער שמור ומטופל, ההחלקה הנוספת תתבצע רק לאחר מספר חודשים – כשהשורשים יצמחו. למעשה, השיער שעבר החלקה לא יעבור החלקה נוספת אלא רק השורשים החדשים. ההחלקה, כמובן, נעשית על ידי מספרה מורשית המומחית בשימוש בהחלקה צרפתית.

גלילה לראש העמוד